Reklamasjon

TILGJENGELIG VED AKUTTE BEHOV - 24/7

Vilkår for reklamasjon

I henhold til Forbrukerkjøpsloven(fkjl) § 30  kan selger kun kreve betaling for undersøkelser som er nødvendige for å fastslå om det foreligger en mangel. Det kan også kreves betaling for reparasjon dersom kunden på forhånd er informert om at slike kostnader må dekkes av kunden selv.

Ved å sende inn skjemaet under bekrefter jeg/vi å ha blitt gjort oppmerksom på følgende:

  • Dersom feilen viser seg ikke å være en reklamasjon, vil kostnader belastes i henhold til Rørlegger Pluss sine generelle salgs- og leveringsbetingelser.

  • Hvis undersøkelsen viser at reklamasjonen ikke skyldes feil utført arbeid eller produktfeil, belastes både arbeidstid for undersøkelse og eventuell utførelse.

  • Reklamasjon kan for forbrukere fremmes inntil 5 år etter overtakelse (fkjl § 27), eller fra det tidspunktet produktet eller deler av leveransen ble tatt i bruk.

  • Dersom en reklamasjon viser seg å være ubegrunnet – for eksempel på grunn av manglende vedlikehold, feil bruk eller lignende – vil kunden bli belastet for kostnadene i henhold til Rørlegger Pluss sine gjeldende servicesatser.

Dette gjelder i tilfeller der rørlegger, faglig leder eller leverandør med saklig grunn avslår garanti på produktet.

Skjema for reklamasjon

Fyll inn skjema for å reklamere.
Felt med * er obligatorisk å fylle ut.

    Skroll til toppen